Fortsätt till innehållet

Rättsligt meddelande

Användaravtal

1. Allmänt

1.1. Detta avtal innehåller villkoren för användning av webbtjänsten minimaailma.fi (nedan kallad "Tjänsten") som underhålls av Suomen Minimaailma Oy (nedan kallad "Tjänsteleverantören"). 1.2. Tjänsteleverantörens kontaktuppgifter: Suomen Minimaailma Oy Liisankatu 12 FIN-00170 Helsingfors Finland FO-nummer: FI-1891117-9 1.3. Genom att använda Tjänsten, köpa produkter från Tjänsten eller registrera sig för Tjänsten godkänner Användaren villkoren i detta avtal och förbinder sig att följa dessa villkor. 1.4. Tjänsteleverantören förbehåller sig rätten att göra ändringar i Tjänstens innehåll (inklusive detta användaravtal) utan att meddela Användaren separat.

2. Registrering

2.1. Det krävs ingen registrering för att göra en beställning. 2.2. Användaren registrerar sig genom att fylla i den information som krävs i registreringsformuläret och välja ett lösenord. 2.3. Registreringen är gratis.

3. Sekretess och dataskydd

3.1. Tjänsteleverantören ansvarar för korrekt behandling av den information som Användaren lämnar och för att skydda Användarens integritet. Den information som Användaren lämnar lagras i Tjänstens kundregister. 3.2. Obligatorisk information vid registrering är Användarens förnamn, efternamn, fullständig adress, telefonnummer och e-postadress (används som användarnamn vid inloggning). För företagskunder även företagets namn och FO-nummer. 3.3. Tjänsteleverantören lämnar inte ut insamlade personuppgifter till tredje part. 3.4. Information från kundregistret får endast användas för elektronisk direktmarknadsföring om Användaren har gett sitt samtycke till detta. 3.5. Användaren har rätt att via Tjänsten granska sina personuppgifter och ändra dem. Om Användaren vill att informationen om honom eller henne ska raderas helt från registret, ska Användaren kontakta kundtjänst.

4. Användarens ansvar och skyldigheter

4.1. Användaren ansvarar för all användning som sker med hans eller hennes användarnamn och lösenord, och för att användningen följer villkoren i detta avtal. Användaren är ansvarig för att hålla lösenordet hemligt. 4.2. Användaren är fullt ansvarig för all användning som strider mot detta avtal, lagen eller god sed.

5. Bindande avtal

5.1. Ett bindande köpeavtal ingås när Tjänsteleverantören har skickat en orderbekräftelse till Användaren via e-post.

5.2. Kommunikation mellan parterna sker antingen via e-post eller telefon. Användaren förbinder sig att efter att ha gjort en beställning kontrollera sin e-post för att ta emot orderbekräftelsen.

5.3. Användaren har rätt att avbryta hela beställningen eller delar av beställningen via e-post eller telefon innan beställningen har levererats. Leverans har skett när Tjänsteleverantören har skickat beställningen eller en del av beställningen.

5.4. När Användaren har gjort en beställning har Tjänsteleverantören inte längre rätt att ändra avtalsvillkoren.

5.5. Tjänsteleverantören förbehåller sig rätten att neka en beställning.

6. Priser

6.1. Produktens pris är det pris som visas på Tjänstens sidor i samband med produktinformationen vid tidpunkten för beställningen.

6.2. Fraktkostnader läggs till det slutliga priset på beställningen. Fraktkostnaderna bestäms utifrån den valda leveransmetoden, destinationen och vikten eller volymvikten (1 m3 = 250 kg).

6.3. Den aktuella fraktkostnaden visas i Tjänsten innan beställningen genomförs.

6.4. I Tjänsten visas priser och fraktkostnader för Användaren i euro (EUR).

6.5. Vid försäljning och transport av produkter till EU-länder inkluderar de angivna priserna mervärdesskatt enligt finsk lagstiftning.

6.6. Vid försäljning och transport av produkter utanför EU är mottagaren av produkten ansvarig för lokala skatter, tullavgifter och andra jämförbara kostnader.

7. Leveransvillkor

7.1. Tjänsteleverantören levererar de produkter som säljs till Användaren på grundval av ett transportavtal som ingåtts med en tredje part.

7.2. Fraktkostnader läggs till priset på beställningen. Fraktkostnaderna för varje beställning visas i avsnittet Leveransmetoder i Tjänsten.

7.3. Leveranstiden bestäms från fall till fall. Leveranstiden beror på produktens tillgänglighet, destinationen för leveransen och den valda leveransmetoden. De giltiga leveransmetoderna visas i avsnittet Leveranser i Tjänsten. Uppskattningarna av transporttiderna är genomsnittliga transporttider baserade på undersökningar och transportförbindelser. Tiderna anges i arbetsdagar (måndag-fredag). De angivna transporttiderna är uppskattade genomsnittliga tider, och överskridande av dessa tider förpliktar inte tjänsteleverantören att ersätta förlorad tid, med hänvisning till internationella postbestämmelser. Den tid det tar för destinationslandets tull att behandla försändelsen ingår inte i den uppskattade transporttiden.

7.4. Tjänsteleverantören ansvarar inte för förseningar orsakade av force majeure eller för indirekta skador orsakade av försenad leverans.

8. Returer

8.1. Konsumenten har enligt finsk konsumentskyddslag rätt att ångra sin beställning genom att meddela detta till Tjänsteleverantören inom fjorton (14) dagar från mottagandet av beställningen.

8.2. För att en retur ska vara giltig krävs att

  • beställningen har annullerats i enlighet med försäljningsvillkoren genom att meddela Tjänsteleverantören senast 14 dagar efter mottagandet av produkten
  • produkten är oanvänd och förseglingen på CD- och DVD-skivor är obruten
  • produkten är i det skick som köparen mottog den och alla delar som hör till produkten finns kvar
  • produkten är förpackad i sin originalförpackning eller på motsvarande sätt

8.3. Produkten ska returneras omedelbart efter att beställningen har annullerats.

8.4. Färska produkter kan inte returneras och ersätts inte om produkten har anlänt inom den utlovade leveranstidsramen. Kunden ansvarar för att beställa färska produkter med de rekommenderade leveranssätten. Leverantören ansvarar inte för indirekta skador på färska produkter som orsakats av ett leveranssätt som valts i strid mot rekommendationerna.

8.5. Vid retur av produkter ansvarar Kunden själv för transportrisken och retur kostnaderna.

9. Defekt eller transportskadad produkt

9.1. Defekt eller transportskadad produkt ska anmälas till vår kundtjänst omedelbart, dock senast inom 24 timmar efter mottagandet av produkten.

9.2. Tjänsteleverantören ersätter i första hand en defekt eller transportskadad produkt genom att kreditera produktens pris. I vissa fall kan Suomen Minimaailma också skicka en ny produkt i stället för den defekta.

9.3. Produktens fel eller skada ska definieras och dokumenteras på ett lämpligt sätt.

9.4. Den defekta eller skadade produkten ska skickas till Tjänsteleverantören för inspektion.

9.5. Tjänsteleverantören levererar inte en ny produkt eller krediterar produktens pris förrän felet eller skadan har kunnat verifieras.

10. Tvistlösning

10.1. Tvister som uppstår på grund av detta Användaravtal ska regleras av finsk lag.

10.2. Alla meningsskiljaktigheter angående detta avtal som inte kan lösas genom förhandlingar ska avgöras i Helsingfors tingsrätt.

 

Jämför produkter

0 av tre valda

Välj den första produkten

Välj en annan produkt

Välj en Komas-produkt

Jämföra

Min Önskelista

Älskar du det? Lägg till det i din önskelista

Dina favoriter, allt på ett ställe. Handla snabbt och enkelt med önskelistefunktionen!